Hjärnan är en fantastisk och obegränsad inrättning, my arse!

Min natt började med att jag stog på en mataffär och sjöng 'Its too late to apologiiiiizee, its too laaaaaateeeeeeeeeeeee!!' Det var mycket otrevligt och det bekräftade idén om att hjärnan i drömmen har total frihet att hitta på precis vad den vill. (Jag skulle varken sjunga den på en mataffär eller på någon annan plats om det inte gällde livet.) (eller, nä, okej. Nu ljuger jag. Jag känner att jag har fått den på hjärnan nu, så jag kommer garanterat sjunga den både en och två gånger idag.... attans!)



Åter till hjärnan. Jag har hittills alltid varit jättefascinerad över hur mycket sjuka och helt oväntade saker (se exemplet ovan) min hjärna kan hitta på när jag sover. Men nu är den tiden förbi. Jag drömde att jag var Johan Rheborg. Det var intressant. Jag var hos Babben Larsson och hon presenterade mig för publiken. Mycket trevlig stämning. Sedan säger hon:

Och nu ska vi få ett smakprov på stand-up med timing och träffsäkerhet som garanterad får dig att skratta!

Jaha,
tänkte jag. Det här ska bli mycket intressant. Undrar vad han hittar på för nåt skojigt nu, Johan... Sedan märkte jag hur stämningen blev spänd och mycket jobbig. I min hjärna skedde någon slags kortslutning. Varning! Varning! System failure, internar error! blinkade på skärmarna i mitt hjärnkontor och i någon slags undanmanöver vaknade jag med ett ryck. Vad har vi lärt oss av det här barn? Jo... att hjärnan är en mycket begränsad och knapphändig inrättning som i drömmar bara sätter samman olika...intryck och inte är i stånd till att tänka själv över huvud taget.

Trodde du att du i drömmarnas värld kunde vara rolig och träffsäker trots att du i vaket tillstånd är "hindrad på grund av mentala spärrar" Tänk om kamrat, ty jag har i egen hög person bevittnat motsatsen. Jag genomskådat myten om den oberoende och fria hjärnan och tro mig. Det var ingen vacker syn. 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback