Julen är kommen och nästintill över

och fan vad mycket saker man inte behöver.
Men jag är glad och mätt och nöjd.
Julen är alltid en innerlig fröjd.
Julkalendern, Ferdinand och Kalle har jag missat
och julkort och mass-sms har jag dissat.
Men det enda som varit en aning misär
var att jag inte gick på Attmars julkonsert
Med solosång av Paula och Elin och Paulina
och Erik och Göte, det är så jag vill grina!
Men varför sörja över spilld glögg?
Det hjälper ju inte ett endaste dugg.
Men tack vare den suveräna tekniken
Kan jag ändå se den som jag suttit i publiken.

Jag har faktiskt inte fått nån egen choklad
men brevid mig står en banjo så jag är jätteklad.
Den är i och för sig inte heller min
men jag spelar ändå tills  mina tummar ömsar skinn.
På Fairytale of New York har jag tränat
så både strängarna och jag själv har skränat.
Jag har ägt på TP och rimmat som en kung
och lärt mig varför Tomten har så stor pung.
så nu kan man säga att min enorma hjärna
är brightare är självaste Betlehems stjärna.

Nu dricker jag te och käkar russin och nötter
med Pirates of the Caribbean-tofflor på mina fötter.
De är faktiskt ganska fula.
När lovet är slut kommer jag ha världens kula.
Mormor och jag har lyssnat på Sinatra och Glenn Miller.
Och nu diggar jag Scott Matthews så jag nästan spiller.
Petter - jag sa aldrig God jul till Dig.
Här får du en sen häsning från mig.

Jag gav oljiga baconsnacks till min hund
men han kollade bara på mig som att jag var ett pund.
Det är tacken för att man gör ett försök
Nästa år ska han få en gammal purjolök.
De andra i familjen var i alla fall glada
och korna fick extra mycket hö i sin lada.
Nu är det alldeles tomt i min kopp
men jag i alla fall laddat ner Photoshop.
så nu får Tove ge mig extralektioner
för trots mitt intellekts enorma proportioner
tycker jag det verkar en aning för svårt.
Min hjärna är inte van vid att jobba så hårt.

Jag har gjort bilder om globalisering
och lagt ut dem på nätet för allmän kommentering.
Hittills har ingen sagt att dom är ful'.
Vi blir nog trots allt ganska snälla kring jul.
Deviantart is the shit a.t.m.
Vetgirig får vänta tills Matilda kommer hem.
Henning och hon är säkert stekta oh glada.
Jajja, jag gillar ändå inte att bada.
Ojoj, se nu så jag sitter och ljuger.
Halka och munsår och snålblåst suger.

Fan, jag måste plugga franska och körkort.
Lovet kommer sluta alldeles för fort.
och till nyår har jag inte ens nån plan
Navet here I come, men det är lungt, jag är van.
Varför verkar jag alltid så fed up och matt?
mitt humör är ju ändå för det mesta glatt.
Jag antar att det hör till när man bor i Norden.
Såhär års finns det ju muntrare ställen på jorden.

Nu har jag ändå skrivit ganska mycke'.
Jag tänkte bara uppdatera med ett litet stycke.
Det är inte lätt att hela julen summera
i några få rader, men jag orkar inte flera
Det kanske kommer mer en annan dag.
Eller kanske inte, vad vet jag?
Nu är det dags att lägga sig och läsa
Vila ett slag och läta kroppen få jäsa
men Big girls you are beautiful.
Hoppas att Du också haft en riktigt fin jul!



image8

Kommentarer
Postat av: tovis

Hoppas på Goda fortsättningen,
Du rimmar ju som värsta Shakespeareättlingen!
Det gör inte jag men
tycker att vi kanske ändå kan ses sen
för lite mellisrealisation
Eller så kan vi hänga tillsammans på sundsvalls busstation!!

och så vill jag avsluta med att säga att:
Grönt är skönt
men en vit jul är kul

Klimatkompensera mera!!!!!!

2007-12-26 @ 18:13:34
Postat av: Pauliee

Emelie, du är så otroligt duktig på att skriva. Jag blir så glad när jag läser din vackra lilla dikt! MEN JAG MÅSTE KLAAGA ÖVER ATT DU ALDRIG *UuUPpPDAtErAr* din BLOGG! HELLOOOOOOOOO!!!!

Postat av: Petter

Ahhh! Du skriver så man får ett leende på läpparna!

Tack, hoppas Du hade en god jul, om det var mig Du menade. :D

Goood Juuul Venn!

2008-01-26 @ 11:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback