Produktiva tjejen

Idag åkte jag direkt hem efter skolan för att jag har så mycket att göra.
Nu är det för länge sedan dags att gå och lägga sig.  Jag vet inte om jag är nöjd med min insats. Jag har skrivit ner några användbara fraser på flamländska i alla fall. Alla som funderar på att åka till Nederländerna eller Belgien bör hämta papper och penna för jag tänker dela med mig av mina nya lärdomar. 

 

Jag är väldigt hungrig. Var är sopkorgen?:

Ik heb erge honger. Waar is de prullenbak?


Mina skor är lite trånga. Vill du vara snäll och bära mig till närmsta hotell?:

mijn schoenen zijn wat te klein, wil je me misschien dragen naar het dichtstbijzijnde hotel?


Låt mig visa dig ut. Jag gillar inte din frisyr:

Laat me je de deur wijzen. Ik vind je kapsel niet leuk


Min pappa jobbar med växter. Kan jag få ta en titt på din balkong?:

Mijn vader werkt met planten. Mag ik jouw balkon eens bekijken?


Tar ni svenska kronor? Jag har köpt hönsbuljong för alla mina evros:

Accepteert u Zweedse kronen? Ik heb voor al mijn euros kippenboullion gekocht.



Kanske kommer en uppdaterad version vid ett senare tillfälle. Nu ska jag gå och borsta tänderna. Vänta. Jag har faktiskt gjort en fin Paint-teckningidag också. Det är två tyskar vid en fransk sjö. Jag och Elin har döpt dem till Joachim och Franz. Elin läste på Wikipedia att Jocke var förbundskapten i tyska landslaget i fotboll 2006. (Det är han fortfarande).. och Franz var förbundslapten 1984-1990.


image3


Tillåt mig bara påpeka att detta var en mycket tidskrävande skapelse och ekrarna på däcken inte kommer att dyka upp inom de närmaste dagarna.

Kommentarer
Postat av: Petter

Har Du gjort den där!? Du ska måla vår karta!

2007-12-04 @ 19:01:33
Postat av: alex

coola träd i bakgrunden! Hur fan har du gjort dom som?

nej men seriöst jävligt cool bild

2007-12-05 @ 21:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback