Tankar om bajs

Tankar om Bajs


Rent teoretiskt - Skulle man kunna gå ner i vikt av att släppa en riktigt stor fis? Det här är något jag undrar över varje gång jag funderar på att börja banta. Det borde vara samma princip som den här hönsfrakten över en bro där alla höns flaxar upp i luften samtidigt, fast inte riktigt, för där blir det ju en nedåtgående kraft som.. jag förstod aldrig den heller.


På tal om gaser undrar jag också om en död människa kan fisa.


Tekniskt sett borde en död kropp kunna ha gaser. Och om det inte finns någon spänst i ringmuskeln så finns det ju så att säga ingen gatekeeper. Tänk dig att du är obducent och skär lite i någon dams lunga och helt plötsligt släpper hon en riktig... äggis, och helt stonefaced ligger hon bara kvar, i gasmolnet, med fjärt-ekot studsande mellan obduktionssalens väggar.


Jag har också tänkt speciellt mycket på två saker i några år varje gång jag går på toaletten. Varför är det en så onaturlig tanke att sitta med benen i kors på toaletten? Det är trots allt en allmänt accepterad sanning att det är bekvämare att sitta med korsade ben än att sitta helt ... rakt upp och ned på en stol, så om man bortser från att man ofta har byxorna nere vid fötterna, vilket försämrar benens rörlighet, varför är det så konstigt? Prova själv nästa gång... det känns mycket märkligt.


Den andra saken jag har upptäckt är att det finns en toalettborste på alla toaletter i hela världen. Säg gärna till nästa gång du går på en toalett och ser att det inte finns någon borste!


Apropå att det under året ska komma 13 nya Wallanderfilmer började jag fundera på vad det är som gör att de kommer att kunna tjäna in så mycket pengar på dessa filmer att de antagligen inte kommer att gå back. Jag kom fram till att Sverige har en väldigt lättroad befolkning och bestämde mig för att döpa om några Wallanderfilmer.


Med Rolf Lassgård i huvudrollen har vi ett axplock av litterära mästerverk:


Bajs utan ansikte

Hundarna i bajset

Det vita bajset

Bajsspår

Det femte bajset

Mannen som bajsade

Bajset efter

Bajsvägg


Med Krister Henriksson som Wallander har vi exempelvis:


Innan bajset

Bajsfånen

Masterbajs

Det svaga bajset

Bajsmanteln

Luftbajset

Blodsbajs


Jag märkte att denna typ av aktivitet aldrig slutar att roa och fortsatte med en bra filmserie:


Bajset för längesedan 2 - Lillefot och äventyret i det förbjudna bajset (1994)
Bajset för längesedan 3 - Lillefot och jakten på det försvunna bajset (1995)
Bajset för längesedan 4 - Lillefot och färden till bajsets land (1996)
Bajset för längesedan 5 - Det mystiska bajset (1997)
Bajset för längesedan 6 - Lillefot och bajset på Saurusberget (1998)
Bajset för längesedan 7 - Bajset på himlastenen (2000)
Bajset för längesedan 8 - När bajset kom (2001)
Bajset för längesedan 9 - Resan till det stora bajset (2002)
Bajset för längesedan 10 - Den stora utbajsningen (2003)
Bajset för längesedan 11 - Bajsets intåg (2004)
Bajset för längesedan 12 - Bajsets dag (2006)
Bajset för längesedan 13 - Vännernas bajs (2007)


Här har jag för längesedan insett hur mycket roligare det här är än att skriva uppsats. (Nej, jag har allt utom avgränsningar kvar att skriva.)


Några fina sånger:


Ska vi plocka bajs i min trädgård

Du får bajsa som du vill

Vi bajsar i samma bil

Bajset runt hörnet

Bajs gör ont

Vill ha bajs (I mörkret hos mig)

Bajsar när du tar på mig/Tycker om när du bajsar på mig/Tycker om när du tar på bajs

Tommy tycker om bajs

Peta in en pinne i bajset

Bajsa hela natten

(Ooh, la la) Jag vill ha bajs

Långa bajskorvar på Bengt

Bajsa i neon

Du kan bajsa på mig

En droppe bajs

Genom bajs och vatten

Gå och bajsa

Jag blir hellre jagad av bajs

Jag bajsar så bra

Vem ska jag bajsa på?

Bajset i city

Ett litet rött bajs med vita snören (föreställ dig hur det skulle se ut. Jätteäckligt skulle det vara)

Hon har bajs i sitt hår

Bajsar utanför din dörr

Jag tror dom bajsar

Mitt bajs omkring din hals

Snart kommer det ett bajs

Här kommer allt bajs

Långsamt bajs

Bajset på Sunnanö

Jag har bajsat vid en landsväg

Bajs i dill


Nu orkar jag inte skratta mer. Fyll gärna på listan



image16

Kommentarer
Postat av: Pauliee

eeeeeeeeeeehehehhehehe...jag gillaaar baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajs :)

speciellt bajs som tömmer tarmen...helt...helt fantastisk känsla. BAJS. Fantastiskt.

Postat av: tove

wohow jag hade faktiskt räknat ut att du skulle ha uppdaterat. uppsatstider = bloggtider :) jag är bjuden på inflyttningsfest hos en kille jag inte känner i Luleå, ska du med eller?

2008-04-14 @ 22:30:48
Postat av: Anonyma, flummiga småflickor

Några bajs-låtar:
En dag kan hela världen stå i bajs
Vi kan bajsa
Hur svårt kan bajs va'?
Jag bajsar så bra
När vindarna bajsar mitt namn
Alla bajsar utom jag
Jag vill ha en egen bajskorv
Bajs och en natt
Gott bajs önskar vi er alla
Bajsar du, bajsar jag
Bajs efter bajs
Bajs
Empty bajs
Jag tänker bajsa, ner från eiffeltornet
I´m bajs
The greatest bajs of all
How will i bajsa
Since u been bajs
Since bajs been gone
Lilla snigel, akta bajs
my bajs ending
My happy bajs
Bä, bä vita bajs

Haha, vi har alldeles för mycket fritid.

2008-05-05 @ 15:33:12
Postat av: emelie

Hahahaha, Lilla snigel akta bajs! klockrent:D

2008-05-22 @ 00:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback