våga vitsa med frukt

Jag har lärt mig några nya saker om frukt.

Människor, rådjur, marsvin och några fåglar kan inte själva bilda C-vitamin.

Äpplet är en av de äldsta frukterna. Det användes redan på stenåldern. Vi äter ca 17 kg äpplen per person och år.


Avokado växer på höga träd i varma länder. Den innehåller många nyttiga ämnen som vi behöver. Den innehåller också mest fett av alla grönsaker. Man blir inte tjock av att äta avokado. Fruktköttet mörknar lätt. Det kan man förhindra genom att droppa över lite citronsaft. Ibland kan avokado vara alldeles bruna i fruktköttet. Det beror på att de förvarats för kallt.


Banan gör så att du känner dig mätt. Låt bananer ligga i rumstemperatur. I kylskåp blir de förstörda.


Ananas ser ut som en stor kotte. Den består av många bär som vuxit ihop till en större frukt. Skalet är hårt och taggigt. Det äter man inte.

Jag har också klurat på några riktigt lysande fruktvitsar.



Vilken frukt gillar att spy hamburgerdressing över täckbyxorna dansandes till Vi drar till fjällen?

         After-skiwi


Vilken frukt kostar 15 miljarder kronor och är besprutad med sjukt mycket miljögift?

        Botniabanan    (mm, ganska nöjd)


Vilket bär tycker att män äger mest, men är ändå förundrat över att inte fler kvinnor verkligen hatar män?

       Margareta Vinbär


Vilken frukt är coolast att sätta sig på?

       Ci-tronen       ( man kan inte alltid prestera på topp)


Vad kallas riktigt möglig och rutten frukt?

      Pensionsfrukt


Vad kan en frukt säga som har suttit inne hela dagen och ollat ett brev?

        Länge har jag fruktat detta brev.    ( ... nja)


Vilken lek är populärast på frukt-dagis?

       Mammango, pappaya, barnan


I vilken film är det bäst att ha en melon i fickan?

       Kärnornas krig


Vad kallar man ett golv som någon stått och kastat granatäpplen på?
        Fruktskadat



Varför finns det inga bananflugor kvar i fruktskålen?
        De har flugit sin aprikos   (det här är humor på hög nivå!)


Vilket är feministernas totemdjur?

       Fi-kon    ( den tycker jag att jag fick till)


Vilken typ av duva ligger etta (precis över fredsduvan) på topp 10 mest folkkära duvor-listan?

       Wihii, Vinduvan!   ( inte helt nöjd med den...)


Vad får du om du går in på kiosken på hörnet Torggatan/Sjögatan och säger att du är sugen på lite banan?
       Physalis   (frukt-fräckis kombinerad med fördomar mot utlänningar... kan inte bli annat än bra)





Oskar  får tyvärr inte bli omnämnd i det här inlägget för jag har redan varit så snäll mot honom.  Däremot vill jag än en gång efterlysa information angående banabflugors fortplantning.

Kommentarer
Postat av: OPetetre

Du borde ju börja blogga påriktigt!

2008-04-02 @ 11:29:44
Postat av: eileme

:D?

2008-04-02 @ 15:51:23
Postat av: Mäty

Haha, skicka till Jesper omgående!

2008-04-02 @ 22:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback