What is it for wrong?

Jag har ofta frågat mig varför mina skoluppgifter aldrig blir klara. Jag tror att det är för att de är så jobbiga. Vissa säger att det är för att jag inte gör dem. Men vaddå, vad skulle jag annars göra, i Matfors?


Här är en lista på några ord som ursprungligen är engelska men som jag anser är svenska.

  

Birdie, evergreen, hit, kinky, t-shirt, cyberspace, hole in one, halterneck, time out, cool, shorts, chat, curling, chicken bits, ghetto, disco, walkie talkie, snowboard, outsider, take away, deadline, over the top, 2 in 1, surround, art director, quality time, DNA, whiplash, smoothie, bestseller, shit, backup, cocktail, walkman, flatscreen, turn-off, mooning, freestyle, bootcut, playback, race, trailer, psycho, shopaholic, tracking, gay, chickflick


Det är synd i sånna här sammanhang att jag är så värdelös på sport. Det finns säkert 620 ord från olika sporter som hade funkat alldeles utmärkt i en sån här lista.


flashback, jamming, jockey, green room, LCD, date, roll-on, loser, punk, pizza slice, concealer, bullshit, tank top, shoping, pickup, pop, public service, moon boots, pan pizza, director's cut, chicken bits, best man, moonwalk, limerick, boots, name dropping, one-liner, cowboy, indie, street smart, ego boost, blazer, eye-liner, chicklit, black-jack, put and take, DJ


Jag skrattade jättemycket åt världens sämsta skämt förut. Jag har nu kommit fram till att min humor måste ligga efter i utvecklingen. Jag är som en jättebäbis humormässigt. Skämtet gick typ såhär: Vilken könssjukdom är väldigt vanlig hos prinsessan Viktoria?

?-         Prinsessvårtan.

(Våga vitsa i Pang prego, tema konditori)


Overkill, lol, big brother, stalker, loafers, hip hop, high score, zapping, show, live aid, mc, roller blades, milkshake, live, blackout, grunge, play, street cred, smart car, mixer, foundation, rock, stand-up, landrover, mountain bike, grooming, sitcom, jet set, one night stand, white trash, hot spot, speed-dating, green card, hot pants, after shave, flyers, baby boom, power walk, sidekick, walkover, punchline, tractor pulling, snooze, makeover, practical joke, power nap, drum and bass, bridge, session, post-it, groupie, backstage, snow racer, borderline, pool, drive-in, layout, bed and breakfast, toast, seven eleven, hunt, copywriter


Eftersom att konditoriskämtet var så roligt trots att det var så jävla dåligt kom jag just fram till att jag borde hitta på en massa våga vitsa-skämt för att stimulera mina skämt-synapser. (För sånt som är så dåligt bör jag rimligen klara av.)

Jag återkommer.


Nej vänta jag kom på några London-vitsar:


Vad säger man om det kommer fram en kille på gatan i London och slår ner en?

?-         London aj

  

Varför går alla så snabbt i London?

?-         För att de har Big ben.

  

Vilken är britternas favoritskinka?

?-         Beckham

  

Vad äter man till teet i London?

?-         Gordon Brownie

  

Vilket är britternas favoritytterplagg?

-Union jacka

  

Vad har alla britter på vardagsrumsbordet?

-Dish n' chips

  

Vilken typ av underkläder har alla Londonbor?

- London-kalling


Ni kan ju kolla, det är så dåligt så det är inte normalt, och ändå tycker jag att det är kul... vad är det för fel?!


image11
                                                  Here is Paul på utsidan av en telephone kiosk



 


Kommentarer
Postat av: Robin

=D Kolla här!
http://www.reuters.com/article/oddlyEnoughNews/idUSPAR64994620070606

Postat av: emelie

Det är ju så briljant att jag nästan blir lite bitter över att jag inte hann före!

2008-03-09 @ 23:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback