whatisitcalled

Idag har jag sovit från ungefär 04:00 till 11:00, sedan från 11:40 till 13:00, sedan från 13:20 till 13:50, sedan från 14:20 till kanske... 17:15. Efter det har jag halvsovit fram till nu - 22:25. 

Igår firade vi Idas 18-årsdag och att Tove har fyllt 20. Alla var så fina! Synd att jag inte har några kort... Elin får stå för dem. Självklart plockade hon ur ett kamerastativ ur sin handväska igår och arrangerade en riktigt proffsig photo session. Det tyckte jag var lustigt, men det är duktigt, jag tror att det finns många fina kort därifrån :).

Det är ganska lustigt också att Christer Sjögren vann Melodifestivalsuttagningen. Mammas spontana reaktion:

-Det är inte sant! Men du ser ju på hela grejen liksom, Han är ju så ..ssssslisssking så man blir ju helt...kletig!

Jag mår lite illa.

Det är några saker jag undrar över.



Varför får man ont i huvudet när man är trött?

Varför piper det i mobilladdaren när den sitter i väggen utan att man har stoppat dit mobilen -  och varför tystnar den när man sätter dit mobilen?

Varför är det ibland en ring på himlen runt månen?

När börjar Anders och Måns igen?

Vad luktar emos? Allvarligt talat... Använder de parfym?

Vad hände med han som spelar Bert? Har han gjort nåt efter det?

Varför vänder sig spegelbilden upp och ned när man speglar sig i en sked?

Vem är det som röstar på Christer Sjögren?

Tycker killar i regel att det är jobbigt att vara i världens pluttinuttrum med pastellfärgade spetsgardiner och tavlor med bara en massa fjärilar och hjärtan och att sova i rosa sängkläder och torka sig med blommiga handdukar och dricka kaffe ur en liten kopp med rosor och gulddetaljer? (Matilda säger att det inte är så. Jag känner mig inte övertygad.)

Är det bara jag som gillar Centralskolan?

Varför  är Rix.fm standard på alla offentliga platser?

Förekommer salmonella i Sverige? /ofta i Sverige? (Jag kanske är dum i huvudet, men jag vet faktiskt inte.)

Hur uttalar man lol på engelska?

Finns det kurser i allmänbildning?

Är det farligt på riktigt att äta för mycket frukt? (Jag har hört att det kan fräta sönder kissblåsan.)

Varför finns inte alkohol i fast form? (typ i kak- eller bullform eller som tabletter eller kapslar?) (Eller okej, jag förstår varför det inte finns alkoholkapslar eller piller, men bullar då?)

Hur fungerar en syntheseizer? (Jag har inte nog tjocka glasögon för Wikipedias förklaring.)

Hur kan man säga att alla är snyggast i svart och verka som att man har någon vetenskap att luta sig mot? (Elin - jag vänder mig till dig.)

Vad är sant om bananflugors fortplantning?



image9



Det var det jag kom på just nu, men jag återkommer med mer frågor. Observera att det här är saker som jag hemskt gärna vill ha svar på. Om du sitter inne med information blir jag väldigt klad och bjuder kanske på en mazarin om du vill dela med dig.

Kommentarer
Postat av: tuvei

Det är för att Bert faktiskt ÄR Bert. Han kan ju inte bara spela någon helt annan hur som helst!!

2008-02-10 @ 19:56:13
Postat av: Pauliee

Mmm, vad gott med Mazzaarriiiinn!!! Men måste jag svara på alla dina frågor för att få dela den med dig?...jag menar...får jag hela om jag inte svarar på någon? :) eller jag förstår inte vad jag menar....Jag vill ha en halv mazarin med dig. Det är vad jag menar! :D haha, jag fattar íngenting nu. GÖR DU?!

Postat av: Mat -ilda

Det där med skeden har ju att göra med att den typ är konkav eller vad det heter, så ljuset reflekteras tillbaka uppochner. Har jag för mig! Kan dock ha fel, jag är samhällare.

2008-02-12 @ 21:15:27
Postat av: fallen angel (emelie)

men det märkliga är att man fortfarande är uppochner när man vänder på skeden... alltså, speglar sig i skedens baksida.... (inte vänder skaftet uppåt.. inte ens jag är så dum)

2008-02-12 @ 21:32:15
Postat av: LOL

Man uttalar lol bokstav för bokstav.

2008-02-12 @ 22:12:41
Postat av: Martin

Bert-killen har typ doktorerat i matematik. Såg honom i tidningen en gång. Jag skulle förresten tycka om ett sånt där rum, tror jag.

2008-02-13 @ 15:48:12
URL: http://secondhandrumours.blogg.se
Postat av: Tove igen

Man kan ju göra alko-glass! Det är väl inte så svårt :)

2008-02-14 @ 18:04:34
Postat av: Robin

Jag tror, och nu är det utan något direkt stöd, att alkohol inte går att göra bullar eller dylikt av eftersom det dunstar när det värms. Sedan har det säkert på någon kemisk molekylnivå att göra med att det har svårt att bindas med annat. Men det är bara vad jag tror..

2008-02-14 @ 21:37:06
URL: http://absolutintressantastever.blogg.se
Postat av: Petter

Jag undrar samma sak med skeden.. fast glasögon.. Bilden vänds när man har dom på ett visst avstånd. Sedan skulle jag nog tro att jag var hos Paulie om jag var i ett sånt där rum, och det skulle jag trivas med! :)

2008-02-16 @ 14:09:12
Postat av: Elba

Jag är osäker ifall jag tycker att alla passar i svart.. så bra som jag gör. Men som designtrion Nakkna ungefär sade det - när man har en svart klänning så lägger folk märke till detaljer och djupet mer än kanske en röd klänning, som mest drar till sig blickarna på grund av den skarpa färgen.

2008-02-16 @ 17:37:20
Postat av: Buddha (emelie)

Vi kollar upp det där med skeden/glasögonen med Bertil på måndag tycker jag... Han kan säkert förklara på en mycket abstrakt nivå. Vad beträffar ditt svar Elin... jaa, det ligger säkert något i det. Jag läst också i HM magazine tror jag att nån expert sa att svart är denfärg som alla människor är snyggast i, och ingen rök utan eld. Dessutom ser vi ju alla hur snygg du är, så det måste stämma. och du Robin.. du måste sluta vara så jävla negativ hela tiden. Fan.. man kan väl spruta in alkoholen i bullen när den har kallnat, om det är så jävla petigt... ryck upp dig nu! Alko-glass skulle skulle fungera i alla fall om man gör en svag drink och fryser den, Jah föreslår slush med vodka. Gräddglass skulle nog bli problematiskt eftersom att alkoholen inte fryser förrän vid typ minus tio om den är utblandad (både sockret och alkoholen sänker fryspunkten)... Vid minus 15 skulle man kanske kunna frysa en alko-gräddglass, men den skulle bli ganska äcklig tror jag... hård om inte annat. Mamma säger att jag kan lägga ner hela idén om att äta alkohol. Detta av samma anledning som att et inte går att äta vatten vid normal temeratur och normalt tryck... Jag tycker att hon är väldigt cynisk, men medger att hon har en poäng... Angående rummet tycker jag att vi nu har nog på fötterna för att avfärda min idé om att killar inte trivs i rosablommigt, det tycker jag känns bra. Bert som mattesnille:D vilken
glädjens nyhet. Han har ju alltd varit lite av en grubblare... vad roligt, jag måste börja läsa tidningen oftare :)

2008-02-17 @ 18:54:38
Postat av: Oskar

Jag har busplingat hos Bert när jag var mindre.

2008-03-12 @ 08:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback